قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

جشن بزرگ انقلاب با حضور خانواده شهدا در مشهد برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۹۲۱۸
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
جشن بزرگ انقلاب با حضور خانواده شهدا در مشهد برگزار می‌شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: برپایی میز‌های خدمت در مساجد و ادارات استان، جشن بزرگ انقلاب در سالن ورزشی شهید بهشتی با حضور خانواده‌های معظم شهدا و اکران تصاویر و معرفی ۷۲ شهید شاخص خراسان رضوی در سطح شهر مشهد از جمله اقداماتی است که دهه فجر امسال اجرا خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در دهه فجر ۱۴۰۲، عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام مهدی حسن‌‎زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد.

ثبت خاطرات ۶۵۰۰ نفر از والدین شهدای استان

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در این برنامه اظهار کرد: خراسان با وجود اینکه دورترین استان نسبت به خطوط مقدم جنگ تحمیلی بوده است، اما مفتخر به تقدیم ۱۸ هزار شهید، ۵۴ هزار و ۶۰۰ جانباز و ۳۷۰۰ آزاده به اسلام، انقلاب و دفاع مقدس شده که باعث می‌شود ما توفیق مصاحبت با ۳۸۰ هزار خانواده شهید و ایثارگر را در استان داشته باشیم.

وی افزود: در طول ۱۶ ماه گذشته، ۳۴ درصد در حوزه درمان، ۷۴ درصد در حوزه خدمات بالینی، ۲۴۴ درصد در حوزه اشتغال پیشرفت داشته‌ایم. البته این آمار به آن معنا نیست که مشکلات وجود ندارند، زیرا فقط در یک نمونه، هم‌اکنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرزند شهید بیکار در استان حضور دارند که در حال توانمندسازی آن‌ها هستیم تا تصورشان فقط این نباشد که کار به معنای استخدام در ادارات است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به برگزاری موفق نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلم‌نامه ایثار در خرداد سال جاری خاطرنشان کرد: به برکت خون پاک شهدا، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلم‌نامه ایثار با ۱۲۷۰ اثر از ۳۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه و سایر کشور‌ها برگزار شد و هم‌زمانی آن با جشنواره کذایی کن بر تأثیر فرهنگی آن افزود.

وی ادامه داد: ماهانه به‌طور میانگین بیش از ۴۷ نفر از والدین شهدا به فرزندان شهید خود ملحق می‌شوند که این موضوع، ضرورت ثبت خاطرات این عزیزان را دوچندان می‌کرد. به همین دلیل هم نهضت مستندسازی روایات و خاطرات آغاز شد که براساس آن بیش از ۶۵۰۰ ثبت خاطره از والدین شهدا صورت گرفته و بالاترین رتبه در این حوزه را در کشور به خراسان رضوی تخصیص داده است.

جشن بزرگ انقلاب با حضور خانواده شهدا در مشهد برگزار می‌شود

از اکران شهری تصاویر شهدا تا جشن بزرگ انقلاب در مشهد

حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی با اشاره به محور‌های اصلی ویژه‌برنامه‌های بنیاد شهید در دهه فجر امسال گفت: برپایی میز‌های خدمت در مساجد و ادارات سطح استان، جشن بزرگ انقلاب در سالن ورزشی شهید بهشتی با سخنرانی استاندار و حضور خانواده‌های معظم شهدا، سفر مدیران اداره کل به شهرستان‌های تربت‌جام، خواف، سبزوار و جوین و اکران تصاویر و معرفی ۷۲ شهید شاخص خراسان رضوی در سطح شهر مشهد از جمله اقداماتی است که در این ۱۰ روز اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: تعامل مثبت و مؤثر شهرداری مشهد در این باره شرایطی را ایجاد کرده که بتوان با اسکن کیوآرکد در هر طرح، بازدیدکنندگان به پنج هزار صفحه زندگینامه، وصایا و خاطرات شهدا، ۸۷ ساعت کتاب صوتی و ۲۱۶ پوستر گرافیکی از آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: ۱۴ بهمن‌ماه، زنگ انقلاب در مدارس سطح استان نواخته خواهد شد و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، رفاهی و سیاسی به دانش آموزان معرفی می‌شود. ۱۹ بهمن، آیین مهمانی لاله‌ها در قالب غبارروبی گلزار‌های شهدا به محوریت بهشت امام رضا (ع) و به‌موازات آن در آرامگاه خواجه ربیع، جبل‌النور کوهسنگی و حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. هم‌چنین در طول دهه مبارک فجر، محافل انس با قرآن کریم و کرسی‌های تلاوت نیز به یاد ۱۷۳ شهید استان انقلاب اسلامی برپا خواهند بود که ۱۸۱ حسینیه شهدا و مراکز فرهنگی در سطح استان از این برنامه‌ها میزبانی می‌کنند.

وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌شده تا به‌موازات اعزام پیام‌آوران ایثار و بیان خاطرات و روایاتی از شهدای انقلاب اسلامی در محافل عمومی همچون دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد و از جمله حرم مطهر رضوی، دیدار خانواده‌های معظم شهدا در قالب طرح سپاس با هدف احصا و رسیدگی به مشکلات این عزیزان نیز در دستور کار قرار بگیرد.

حجت ‎الاسلام حسن‌‎زاده اظهار کرد: بهسازی گلزار‌های شهدا در سطح استان نیز یکی دیگر از اولویت‌های ماست، زیرا در حوزه بهسازی گلزار‌های شهدا، متأسفانه خراسان رضوی در رتبه بیست و سوم کشور قرار دارد و از این حیث، شرایط مطلوبی نداریم، زیرا هنوز ۱۵ میلیارد تومان اعتباری که از سفر رئیس‌جمهور به استان برای بهسازی گلزار‌ها تخصیص پیدا کرده، جذب نشده و هر چه در ۲۰۰ گلزار شهدا انجام شده با بهره‌گیری از ظرفیت خانواده‌های معظم شهدا و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->